Contentmanagement is topsport

Onze nieuwste contentmanager Lou is een fanatiek sporter. Struggelen wij nog met het openen van Instagram omdat we niet uit bed kunnen komen in de ochtend, zien we vrijwel standaard al een story van haar staan. Om zes uur. Al vijftien kilometer gerend.

Lou vindt het daarnaast heerlijk om te wielrennen. Doet aan kickboksen en circuittraining, waar ze ook nog eens zelf trainer is. Ook de Rotterdamse marathon liep zij al vier keer. Het mag duidelijk zijn dat Lou een echte sportvrouw is. Maar wat neemt ze daarvan mee naar kantoor?

Training is cruciaal
‘Je moet altijd blijven oefenen, zowel in sport als in contentmanagement. Aanvoelen wat werkt en wat minder goed werkt. Het gaat allemaal niet vanzelf, en dat is prima.’ Eigenlijk vindt ze dat beginnen aan een nieuwe sport een beetje hetzelfde is als aan de slag gaan voor een nieuwe klant. ‘Je doet eerst je research, gaat het dan gewoon doen, zorgt voor veel terugkoppeling en houdt altijd in de gaten hoe het gaat. Als je dan iets vindt dat minder goed gaat, kun je daar meteen aan werken.’

Doelen stellen motiveert
Ook motiveert het Lou heel erg om doelen te stellen. Ze vraagt zich dan dingen af als: Waar sta ik nu en waar wil ik naartoe? Wat wil ik bereiken? Hoe kan ik dat doen? Ze gaat altijd op zoek naar een nieuwe trainingsprikkel. ‘Je gaat niet meteen van nul naar honderd kilometer per sessie. Zo ga je ook niet meteen van nul naar tienduizend likes. Op een gegeven moment loopt alles vrij stabiel en steeds makkelijker. Die vijf kilometer rennen gaat nu soepel, en die community van honderd volgers is tevreden.’ Top. Stabiliteit is belangrijk denken veel mensen dan. ‘Maar nog meer is nog leuker. Je wilt meer voor je klant betekenen, en je hebt een trainingsprikkel nodig om toch maar weer om zes uur ‘s morgens in de gym te staan. Eigenlijk betekent het gewoon dat je kritisch wilt blijven, om vooruitgang te blijven boeken. Een vraag die ik mezelf stel in zowel mijn sport als werk, is: Doen we dit omdat we dit altijd doen, of omdat dit het beste werkt?’ En die vraag helpt haar in beide werelden heel goed om te blijven groeien.

Combinaties maken
‘Hardlopen helpt mijn krachttrainingsprestaties te verbeteren, en andersom. Zo vullen mijn collega’s en andere vakgebieden elkaar ook aan. Andere mensen en specialisaties maak ik daarom graag deel van mijn gehele plan. Een copywriter om mijn teksten net iets scherper te maken, een designer om mijn idee visueel te maken en een strateeg om te checken of ik het allemaal wel optimaal aanpak.’

Focus
Dit punt beschrijft Lou als het allerbelangrijkste punt. Focus. ‘Ik probeer altijd het grotere plaatje te zien: Wat kan ik nog doen om mijn prestaties te verbeteren? Ik wil echt mooi werk maken en echt heel graag die twintig kilometer rennen. Ik hou het nieuws bij om te kijken of er nieuwe ontwikkelingen zijn die hierbij helpen. Maar vooral heb ik vanuit de sportwereld geleerd om altijd goed te onthouden wat ik nou precies aan het doen ben en waar ik heen wil.’

Wil jij eens sparren met Lou? Je kunt haar mailen via lou@rauwcc.nl. Zorgen wij dat er een (Tupperware) bakkie klaar staat.