Maarten's Mind

Februari 2017

Wat spookt er deze maand door zijn hoofd?

Maarten is altijd druk. Druk als een eindbaas. Van afspraak naar afspraak, geen tijd om stil te zitten. En dan is hij ook nog eens op de sportieve toer. Gezond eten en trainen staan dus ook op zijn planning. In al die hectiek bezoekt hij volgende week #SMWNYC. Maar hoe combineert hij zo’n zakenreis met zijn nieuwe levensstijl?

Al een paar jaar achter elkaar gaat Maarten naar de moeder der socialmediaweeks in New York City. Het liefst met een paar interessante partijen. Dat is leuker en je kunt met elkaar reflecteren op de reis. Vorig jaar bezocht hij #SMWNYC met het Rijksbreed Kennisnetwerk Social Media (RKS), Aedes, Brand en SmartUp Network. Dit jaar gaat hij met vertegenwoordigers van Turkish Airlines en de Eastern Mediterranean University. Ook de eventmanager van #SMWRdam gaat mee, om ervaring en inspiratie op te doen voor de Benelux-versie van Social Media Week later dit jaar in zijn eigenste Rotterdam.  

 

NYC versus R’dam

Als organisator van #SMWRdam, gaat Maarten namens RauwCC naar The Big Apple om de banden met de global organization aan te halen. Maar ook om gerse sprekers te scouten, toffe partnerships aan te gaan en inspiratie op te doen.

Dit jaar is het wereldwijde thema: Language and the Machine, Algorithms and the Future of Communication. Het gaat over algoritmes en hoe bijvoorbeeld voice interfaces steeds meer de rol van een met een toetsenbord aangestuurde interface overnemen. “Met dat thema in mijn achterhoofd hoop ik daar ook interessante sprekers voor Social Media Week in de Benelux op te halen.” Maarten’s ambitie is om een airline partnership rond te maken, zodat RauwCC makkelijker internationale sprekers in kan laten vliegen. Dat is zijn hoogst haalbare doel tijdens #SMWNYC.

 

Big data

Maarten gaat zoals altijd met een open mind naar #SMWNYC. Hij probeert zoveel mogelijk sessies mee te pakken. Daar zitten grote namen bij als: Facebook, Pinterest, Instagram, Giphy en de NY Times. “Ik ben vooral benieuwd naar sessies die zich richten op data. Om meer te weten te komen over wat je kunt met data die je uit social haalt.”

 

Business development

Nieuwe business speelt ook een belangrijke factor in zijn reis naar New York. Een eerder bezoek leverde een opdracht op om motion graphics te maken voor Microsoft. “Er is ruimte om kansen te creëren voor RauwCC, de uitkomsten hiervan zijn natuurlijk lastig te voorspellen. We zullen zien. Het wordt hoe dan ook een pittig weekje, zeker nu ik train voor het White Collar Boxing Event.

 

Rocky in NYC

Die bokstraining heeft een duidelijk doel. Maarten bokst op 6 april een heuse wedstrijd. Op 20 februari startte de officiële wedstrijdtraining. Elke maandag- en woensdagochtend en donderdagavond in de boksschool, met verschillende trainers. En op zondag ook nog een personaltraining-sessie. Tijdens een dikke week New York belooft hij dit strakke trainingsschema vol te houden. Ultieme hoop: “Dat ik mag meetrainen in Gleason’s Gym in Brooklyn: de geboorteplek van White Collar Boxing. En ik wil natuurlijk een paar filmpjes opnemen dat ik in NY aan het trainen ben. Dat lijkt mij echt gaaf.”