What's new on Social Media

Mei 2017

Mei is bijna voorbij! Ook deze maand gebeurde er weer van alles op social media. We blikken terug in deze nieuwe What's new on Social Media.
Opvallend nieuws: Facebook pakt Facebook websites van lage kwaliteit aan! Hoe? Dat lees je straks. Maar eerst dit:

Twitter introduceert premium video content

Twitter gaat live-content aanbieden. Wat? Ik ga het je uitleggen…

Twitter gaat nieuwe samenwerkingen aan en wil samen met die nieuwe partners een betere ervaring bieden aan Twittergebruikers op het gebied van sport, nieuws en entertainment. Dit doen ze door live-video aan te bieden.

Een slimme zet van Twitter. Waarom? Omdat veel mensen Twitter gebruiken om nieuws te volgen en hierover te praten. Videocontent werd de afgelopen jaren flink populairder en wordt inmiddels ook ingezet om nieuws te delen en te volgen.

Deze nieuwe ontwikkelingen zijn niet alleen goed nieuws voor Twittergebruikers, maar ook voor adverterende bedrijven. Zij kunnen hierop aansluiten met advertenties en gesponsorde berichten.

Instagram introduceert FaceFilters

Vanaf nu kun je FaceFilters gebruiken via de nieuwste versie van Instagram!

Vorig jaar werd Instagram Stories geïntroduceerd. Een online-videodagboek. Het leek toen al heel erg op het populaire Snapchat. Wat nog miste waren de gezichtsfilters.

Instagram heeft ze vanaf nu ook! Je maakt zo’n foto of video met de voorcamera. Is  je hoofd in beeld, dan kun je die versieren met zo’n leuk filter. En ja, ze lijken verdacht veel op die van Snapchat.

Facebook bestraft websites van lage kwaliteit

De concurrentie om bovenaan de newsfeed te staan is enorm, want Facebook doet er alles aan om jou de content te tonen die je wilt zien. Daarvoor ontwikkelden ze het algoritme, dat filtert en bepaalt welke berichten wel en niet verschijnen in je newsfeed.

Onder die concurrentie vallen ook spammers die linkbait-berichten posten. Dit zijn berichten die Facebookgebruikers lokken naar hun website. Deze berichten hebben een uitdagende titel en de content op de website is van lage kwaliteit.

Daar maakt Facebook vanaf nu een einde aan door die spammers te bestraffen met een slechte plek in de newsfeed. Hoe? Door honderdduizenden van dit soort websites te identificeren en ze te weren door het inzetten van nieuwe, intelligentie technologieën.

De  grootste ergernis op social media wordt nu aangepakt. Heel tof van Facebook!