Whats New On Social Media

De nieuwste ontwikkeling van Facebook klinkt ons als muziek in de oren. Maar ook LinkedIn en Snapchat komen deze maand met een grote verandering. Benieuwd wat? Lees dan vooral verder.

Music on Facebook

Waar wij wel eens tegenaan lopen, op locatie een event livestreamen en dat de video vervolgens door Facebook wordt verwijderd. Dit heeft er alles mee te maken met dat Facebook geen rechten heeft om de muziek die ze op het event draaien online te zetten.

Hier komt binnenkort verandering in, Facebook gaat deze rechten aanvragen en voegt ze toe aan een nieuwe update. Hiermee willen ze de jongere doelgroep triggeren om meer gebruik te maken van het socialmediakanaal. Zo gaat Facebook wat meer weghebben van YouTube, dat erg populair is onder de jongeren.

 

Geofilters op Snapchat

De filters van Snapchat zijn natuurlijk razend populair. Maar Snapchat komt nu met iets nieuws: Geofilters. Hiermee plaats je een speciaal filter over je snap met jouw specifieke locatie. Je kunt die nu zelf maken voor een evenement. Rechtstreeks in de app vraag je een filter aan voor bijvoorbeeld een verjaardag, bruiloft of iets anders dat je te vieren hebt.

Hoe dit allemaal in zijn werk gaat? Open de app, klik op je profiel en vervolgens op: instellingen. Hier vind je de on-demand Geofilters die je in een aantal stappen uitlegt hoe je deze tool gebruikt.

Geofilters zijn momenteel nog niet beschikbaar, maar wij kunnen niet wachten. Helaas gaat voor niets de zon op, er zijn dus wel kosten aan verbonden.

LinkedIn audience network

Ook LinkedIn ondergaat gaat een make-over. Met de nieuwe update Audience network is het mogelijk om gesponsorde content ook buiten de eigen nieuwsfeed van LinkedIn te plaatsen (zie video hieronder). 

Deze nieuwe ontwikkeling lijkt voort te komen uit de overname door Microsoft. De content kan binnenkort namelijk ook gedeeld worden op de platformen van Microsoft zelf. Denk aan Outlook en nieuwssite MSN. LinkedIn gaat verder, ook derde partijen en uitgevers moeten content kunnen kunnen delen in de toekomst.
LinkedIn garandeert dat de uitgevers die je kunt selecteren binnen Audience Netwerk van hoge kwaliteit zijn. Verder krijg je ook controle over plaatsing door het uitsluiten van sites via een blokkeerlijst.

Wij zijn in ieder geval erg benieuwd naar deze ontwikkeling. Momenteel gebruiken wij LinkedIn-adverteren weinig omdat de kosten erg hoog liggen. Maar wellicht dat dit interessante nieuwe opties biedt.