Hoe je opdrachtgevers nog beter kunt laten vliegen

UITDAGING

State-of-the-art drones en dronetechniek. High-tech randapparatuur, een opleiding tot dronepiloot of begeleiding tijdens het certificeringstraject. De regelgeving rond drones die zich pijlsnel ontwikkelt. Allemaal zaken waarmee Skytools nét even sneller is dan de rest. Knap. En handig.
Dat wilden ze uiteraard graag de wereld laten weten. Er stond al het een en ander. Een huisstijl, doorvertaald in allerhande stationairies - maar niet per se heel consistent of conceptueel doorgevoerd. Dat kon beter. Wij hielpen ze met het ontwerpen, optimaliseren en materialiseren van een scala aan communicatiemiddelen. We laten ze in vogelvlucht de revue passeren. Aan boord!

AANPAK

De eerste opdracht was een bedrijfsvideo. Bijzonder was hierbij om deze ook in een videobrochure te verpakken. Zo breng je je boodschap in de meest exclusieve vorm. Want een video maken is één, maar hij moet ook binnenkomen - en landen. 
Hierna was het de beurt aan een serie offline-producten. Denk aan: visitekaartjes, thank you-notes, labels voor flightcases, flyers en een offertemap. Tenslotte - hoewel we met deze fijne opdrachtgever nog lang niet klaar zijn - verzorgden we een bedrijfspresentatie gevat in Keynote. 

RESULTATEN

Onze toegevoegde waarde? Verder denken en doen. Het Skytools-gevoel in woord en beeld uitdiepen en doorvoeren.
De motion graphic voerden we uit in 3D, waarbij onze artdirector Eric de gehele dronehangar in Heinenoord tot in detail nabouwde, op basis van foto’s en persoonlijk bezoek. De tekst is gelardeerd met luchtvaartgerelateerde termen. Dat maakte het werk voor zowel designer als copywriter extra leuk.  
En verder? De stationairies voorzagen we van korte, prikkelende zinnetjes als ‘Are you ready for take-off?’ en leuke designvondsten als een landingsplatform voor drones als grafisch element. Met een visitekaartje in de vorm van een drieluik, dat uiteindelijk vierkant is, en een deels gelaserstanst logo. 
We brachten structuur aan in de bedrijfspresentatie door templates in de huisstijl te creëren. Met suggesties in variaties aan pagina’s om content te laden in onderdelen naar keuze: titelpagina, introductie, index en hoofdstukken. Wel zo praktisch, zelf naar smaak in te vullen en verzekerd van een consistente basis.