Schoolsport010

Meedoen is belangrijker dan winnen!

Schoolsport010

Meedoen is belangrijker dan winnen!

Al jaren organiseert Sportbedrijf Rotterdam Schoolsport010. Met de Rotterdamse scholen stelt Schoolsport010 het ideale sportpakket samen om leerlingen met plezier te laten bewegen. Clinics, toernooien en een knallende sportfinale in Ahoy - zo ontdekken zij bovendien welke sport bij ze past. Want vroeg beginnen met bewegen zorgt voor een leven lang plezier en een gezondere levensstijl!

Uitdaging

Dit jaar mocht RAUWcc namens Sportbedrijf - al langere tijd een gerse opdrachtgever - groot(ser) uitpakken, om de positionering van Schoolsport010 aan te scherpen en de merkwaarde te vergroten. We zagen dat Rotterdamse scholen nog niet ervaren hoe groot dit initiatief eigenlijk is. We hebben het hier over 230 scholen, ruim 135 toernooien, 900 clinics én het grootste schoolsportevenement van Nederland: The Final. De grote finale in Ahoy waar elk jaar in juni ruim 6.000 kinderen op afkomen.

In de afgelopen jaren werkte Schoolsport010 aan de kwaliteit, afstemming met de scholen en aanscherpen van het aanbod. Aan ons om hetzelfde te doen met de zichtbaarheid van deze sportieve hoogtepunten.

Aanpak

We startten met het interviewen van docenten. Hoe ervaren zij Schoolsport010? Weten ze eigenlijk welke onderdelen daar allemaal onder vallen?

Het bleek dat zij Schoolsport010 zeer goed beoordelen (dit blijkt ook uit het klanttevredenheidsonderzoek) maar dat zij niet goed door hadden wat er allemaal bijhoort. Een van de doelen die we stelden was daarom om het aanbod als één geheel naar buiten te brengen. Tegelijkertijd zagen we dat Schoolsport010 op scholen enorm leefde, maar het eigenlijk nergens zichtbaar was. Bijkomend voordeel van meer zichtbaarheid: zo is het ook eenvoudiger om uiteindelijk ouders en andere docenten te werven als begeleider.

Tot slot wilden we de trots onder de docenten verder activeren en hen actief betrekken bij het aanbod. Daarvoor begonnen we een Denktank, waarin zes enthousiaste docenten meepraten over de invulling van Schoolsport010. Een project met veel potentie dus!

Flyer Mockup

Uitvoering

Stap 1: de campagnestijl. Een knallende en herkenbare stijl met duidelijke pay-off waarin alle facetten (toernooien, clinics én The Final) van Schoolsport010 duidelijk naar voren kwamen. Onze designer Victor ontwierp deze stijl en fotograaf Tijmen Kielen gaf daarin drie Rotterdamse kinderen een glansrol. RAUWcc’s Dennis en Luciano maakten een toffe kick-off video met de sportconsulent en de drie kinderen.

Deelnemende scholen ontvingen in september een kick-off pakket met posters, een Schoolsport010-bal om mee te oefenen en een campagnetas. De video is er om de kinderen op te warmen voor Schoolsport010. Tegelijkertijd legden we ook de klantreis van de docenten onder de loep, ging WhatsApp een steeds grotere rol spelen en gaven we de nieuwsbrief een upgrade.

We kijken nu al enorm uit naar The Final 2023. Op deze twintigjarige jubileumeditie hebben wij een groot deel van de aankleding ontworpen. Alle Rotterdamse kids komen bij The Final op 22 juni samen in Ahoy voor de finale van het schooljaar. Dat wordt een hele spannende dag, maar niet vergeten: meedoen is belangrijker dan winnen!

Posters Schoolsport010


Meer weten over dit soort campagnes en hoe Sanne dit aanpakt? Neem contact op!

Sanne van der Schee

Strateeg

Eerst lullen, dan poetsen. Strateeg, facilitator en specialist in merken bouwen. Duikt graag de inhoud én de stad in.

Stuur een mail
Contact op LinkedIn


Cookies op onze website

RAUWcc gebruikt functionele, analytische en marketing cookies voor website statistieken en marketing. Meer uitleg.

Akkoord
Alleen functionele en analytische cookies