Vertellen verhalen

Tips en trucs, meningen en ervaringen

Als we het écht niet voor ons kunnen houden, schrijven we het hier op. Onze ongezouten meningen. Ervaringen op de werkvloer. Wat de trends zijn en dat je daar iets mee moet. Dus reken op tips and tricks, do’s and dont’s. En laat die adviezen vooral door ons uitvoeren.

Hoe bereik je iedereen

(en zijn moeder)?

Heb je een rol in vertegenwoordiging en belangenbehartiging? Dan heb je te maken met een veelheid aan stakeholders. En die hebben allemaal informatie en aandacht nodig. Wij helpen brancheorganisaties een weg vinden in de dagelijkse worsteling met informatie-overdracht, doelgroepen en boodschappen.

Lees verder

De RAUWcc Webcast-studio

Wil jij ook aan de gang met livestreams, interviews of masterclasses?

Bij ons op RAUWcc HQ zijn we de gerse eigenaar van een eigen, innovatieve webcast studio. Dit biedt ons eindeloze mogelijkheden om nog gerichter content over te brengen. Maar voor jou ook want… je kan deze studio gewoon bij ons gebruiken. Benieuwd wat je er allemaal mee kan?

Lees verder

Branded GIF's en stickers van RAUWcc

Persoonlijker wordt het niet

Wist je dat persoonlijke content veel beter scoort op de socials dan corporate content? Zet je hele team om in iconische GIF's en stickers. Voor maximale impact en een verrassend persoonlijk effect.

Lees verder

Esthers NFT-collectie

Creativiteit op de blockchain

Esther Olofsson, de eerste virtuele influencer van Nederland, heeft nu ook haar eigen NFT-collectie. Oftewel, collectables in de vorm van unieke digitale objecten.

Lees verder

5 redenen waarom je dé stagiair van RAUWcc wil zijn

Om jou te overtuigen haar stokje over te nemen

In februari 2022 begon Jacky haar avontuur als stagiair bij RAUWcc. Vijf maanden lang heeft ze van alles mogen ontdekken. In dit blog vertelt ze je er meer over.

Lees verder

De renaissance van de mascotte

Interview met Maarten Reijgersberg

Maarten Reijgersberg laat zijn visie los op de rol van de mascotte in een digitaal tijdperk. Over virtuele influencers en digitale merkambassadeurs.

Lees verder

Een betere live-stream begint bij jezelf

De pret van het remmende virus

Corona forceerde bij RAUWcc een versnelling op het gebied van live-streams, webcasts, webinars en podcasts. Ook de techniek maakte een evolutie door. Joost Baljon vertelt.

Lees verder

Bedrijfstrots is het nieuwe goud

Waarom je nu moet beginnen met het uitdragen van jouw bedrijstrots

Content van mensen is veel geloofwaardiger dan die vanuit een zakelijk account. Het loont dus om ambassadeurs voor je bedrijf te hebben. Employee advocacy als communicatietool.

Lees verder

Next-level: een merkambassadeur van bits en bytes

En, hoe zien ze er dan uit?

Mensen vertrouwen mensen. Anonieme organisaties, daar houden we niet zo van. Die hebben een gezicht nodig. Eigen medewerkers doen dat heel goed, maar heb je wel eens aan een virtuele merkambassadeur gedacht?

Lees verder

Taal die niet iedereen aanspreekt, kan dat nog?!

Alles en iedereen wordt in hokjes gestopt. Maar wat als je niet in een hokje past?

Inclusief en genderneutraal taalgebruik is helemaal niet zo moeilijk. Het is gewoon een kwestie van doen. RAUWcc legt je uit hoe.

Lees verder

Winacties op social: dit doe je allemaal verkeerd!

En zo doe je het goed.

Je ontkomt er haast niet aan, winacties op social media. Eén ding valt ons op: ze worden vaak verkeerd ingezet. Wij leggen aan je uit wat je wel en wat je vooral niet moet doen.

Lees verder

Communicatietermen

Roept u maar!

Wij van de communicatie leggen alles graag zo helder, compact en eenduidig mogelijk uit. Geen moeilijke woorden, geen jargon, geen dikdoenerij. In onze eindproducten, bedoel ik dan.

Lees verder

Versterk je merk met een zinnetje

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Een krachtig stukje copy kan je merk, bedrijf of campagne enorm versterken. In dit blog leg ik je voor eens en altijd uit wat wat is en waarvoor het bedoeld is. Maar ook hoe het werkt, of soms niet.

Lees verder

Elke dag een beetje beter

Hoe 'everydays' helpen bij het leren van bijna alles

Als Eric Kalsbeek iets wil, dan maakt hij het zich eigen door diep in de materie te duiken, zich vast te bijten, nooit op te geven, open te staan voor kritiek en te durven falen.

Lees verder

Laat je nakijken!

Ook de copywriter heeft af en toe een opfrisbeurt nodig

Af en toe is het goed om een check te doen. Een periodieke keuring van hoe je er vaktechnisch voor staat. Of je nog bij de tijd, scherp en up-to-date bent. In mijn geval werd dat: de APK voor eindredacteuren.

Lees verder

Zelfs met de muis was het ver.
Bakkie? BelGekopieerd! Bel dan! of mailGekopieerd! Mail dan! ons!

Cookies op onze website

RAUWcc gebruikt functionele, analytische en marketing cookies voor website statistieken en marketing. Meer uitleg.

Akkoord
Alleen functionele en analytische cookies
Translate