Vertellen verhalen
Tips en trucs, meningen en ervaringen
Als we het écht niet voor ons kunnen houden, schrijven we het hier op. Onze ongezouten meningen. Ervaringen op de werkvloer. Wat de trends zijn en dat je daar iets mee moet. Dus reken op tips and tricks, do’s and dont’s. En laat die adviezen vooral door ons uitvoeren.
Hoe bereik je iedereen
(en zijn moeder)?
Heb je een rol in vertegenwoordiging en belangenbehartiging? Dan heb je te maken met een veelheid aan stakeholders. En die hebben allemaal informatie en aandacht nodig. Wij helpen brancheorganisaties een weg vinden in de dagelijkse worsteling met informatie-overdracht, doelgroepen en boodschappen.
Lees verder
De RAUWcc Webcast-studio
Wil jij ook aan de gang met livestreams, interviews of masterclasses?
Bij ons op RAUWcc HQ zijn we de gerse eigenaar van een eigen, innovatieve webcast studio. Dit biedt ons eindeloze mogelijkheden om nog gerichter content over te brengen. Maar voor jou ook want… je kan deze studio gewoon bij ons gebruiken. Benieuwd wat je er allemaal mee kan?
Lees verder
Branded GIF's en stickers van RAUWcc
Persoonlijker wordt het niet
Wist je dat persoonlijke content veel beter scoort op de socials dan corporate content? Zet je hele team om in iconische GIF's en stickers. Voor maximale impact en een verrassend persoonlijk effect.
Lees verder
Esthers NFT-collectie
Creativiteit op de blockchain
Esther Olofsson, de eerste virtuele influencer van Nederland, heeft nu ook haar eigen NFT-collectie. Oftewel, collectables in de vorm van unieke digitale objecten.
Lees verder
5 redenen waarom je dé stagiair van RAUWcc wil zijn
Om jou te overtuigen haar stokje over te nemen
In februari 2022 begon Jacky haar avontuur als stagiair bij RAUWcc. Vijf maanden lang heeft ze van alles mogen ontdekken. In dit blog vertelt ze je er meer over.
Lees verder
De renaissance van de mascotte
Interview met Maarten Reijgersberg
Maarten Reijgersberg laat zijn visie los op de rol van de mascotte in een digitaal tijdperk. Over virtuele influencers en digitale merkambassadeurs.
Lees verder
Een betere live-stream begint bij jezelf
De pret van het remmende virus
Corona forceerde bij RAUWcc een versnelling op het gebied van live-streams, webcasts, webinars en podcasts. Ook de techniek maakte een evolutie door. Joost Baljon vertelt.
Lees verder
Bedrijfstrots is het nieuwe goud
Waarom je nu moet beginnen met het uitdragen van jouw bedrijstrots
Content van mensen is veel geloofwaardiger dan die vanuit een zakelijk account. Het loont dus om ambassadeurs voor je bedrijf te hebben. Employee advocacy als communicatietool.
Lees verder
Next-level: een merkambassadeur van bits en bytes
En, hoe zien ze er dan uit?
Mensen vertrouwen mensen. Anonieme organisaties, daar houden we niet zo van. Die hebben een gezicht nodig. Eigen medewerkers doen dat heel goed, maar heb je wel eens aan een virtuele merkambassadeur gedacht?
Lees verder
Taal die niet iedereen aanspreekt, kan dat nog?!
Alles en iedereen wordt in hokjes gestopt. Maar wat als je niet in een hokje past?
Inclusief en genderneutraal taalgebruik is helemaal niet zo moeilijk. Het is gewoon een kwestie van doen. RAUWcc legt je uit hoe.
Lees verder
Winacties op social: dit doe je allemaal verkeerd!
En zo doe je het goed.
Je ontkomt er haast niet aan, winacties op social media. Eén ding valt ons op: ze worden vaak verkeerd ingezet. Wij leggen aan je uit wat je wel en wat je vooral niet moet doen.
Lees verder
Communicatietermen
Roept u maar!
Wij van de communicatie leggen alles graag zo helder, compact en eenduidig mogelijk uit. Geen moeilijke woorden, geen jargon, geen dikdoenerij. In onze eindproducten, bedoel ik dan.
Lees verder
Versterk je merk met een zinnetje
Een beeld zegt meer dan duizend woorden
Een krachtig stukje copy kan je merk, bedrijf of campagne enorm versterken. In dit blog leg ik je voor eens en altijd uit wat wat is en waarvoor het bedoeld is. Maar ook hoe het werkt, of soms niet.
Lees verder
Elke dag een beetje beter
Hoe 'everydays' helpen bij het leren van bijna alles
Als Eric Kalsbeek iets wil, dan maakt hij het zich eigen door diep in de materie te duiken, zich vast te bijten, nooit op te geven, open te staan voor kritiek en te durven falen.
Lees verder
Laat je nakijken!
Ook de copywriter heeft af en toe een opfrisbeurt nodig
Af en toe is het goed om een check te doen. Een periodieke keuring van hoe je er vaktechnisch voor staat. Of je nog bij de tijd, scherp en up-to-date bent. In mijn geval werd dat: de APK voor eindredacteuren.
Lees verder
Zelfs met de muis was het ver.
Bakkie? BelGekopieerd! Bel dan! of mailGekopieerd! Mail dan! ons!