Hoe bereik je iedereen

(en zijn moeder)?

Hoe bereik je iedereen

(en zijn moeder)?

Heb je een rol in vertegenwoordiging en belangenbehartiging? Dan heb je als bedrijf of organisatie te maken met een veelheid aan stakeholders. En die hebben allemaal informatie en aandacht nodig. Wij helpen brancheorganisaties een weg vinden in de dagelijkse worsteling met informatie-overdracht, doelgroepen en boodschappen.

Een branchevereniging runnen is zo’n beetje de lastigste tak van sport binnen ondernemend Nederland. Je hebt de belangen van je leden te vertegenwoordigen en moet voor ze lobbyen bij de lokale, landelijke en soms Europese politiek. Andersom wil je je leden continu op de hoogte houden van wat er speelt. Wetten en regels, diensten en regelingen, actuele thema’s zoals instroom, en algemene informatie. Je hebt te maken een bestuur en een directie, met leden en hun medewerkers, met gemeentes en overheden - met heel veel stakeholders. En iedereen is even belangrijk. Ga er maar aan staan.

Wat wil je bereiken?

De vraag die bij vrijwel alle brancheorganisaties leeft is: Hoe bereik ik iedereen? Letterlijk. Dat bestaat natuurlijk niet - in één keer. En dat moet je ook niet willen. Een betere vraag is: Wie bereik je waar, wanneer en hoe? Wij maken het specifiek. Vinden de community, of helpen er een te vormen. Op het juiste kanaal, in de juiste toon en in de juiste uitvoering.

We pakken dat rauw en eigenwijs aan, zonder de inhoud geweld aan te doen. Nee, juist door die af te pellen tot de kern. Wat wil je vertellen aan wie? Waarom? En wat wil je dat die doelgroep daarna doet? Wat is het beoogde effect?

Helder vertellen

Branche-organisaties hebben vaak met dezelfde thema’s te maken. Personeelsbelangen, lobbyen, instroom, opleiden, informatie-overdracht, verbinden, interne communicatie, wet- en regelgeving. Dat betekent niet dat je op elke branche dezelfde oplossing kunt plakken. Het is altijd maatwerk. Het is altijd specifiek, gericht en concreet. Daarom stellen wij vragen en nog meer vragen. Net zo lang tot we de vraag achter de vraag kennen - het waarom van het waarom. Pas als het helder is, kunnen we het helder vertellen.

Met onze ervaringen met bouw en infrastructuur, transport en logistiek, woningcorporaties, makelaars, meubelmakers en interieurbouw, lokale publieke omroep en technologische industrie durven we dit inmiddels wel te stellen. En dat geldt eigenlijk voor elke klus die we doen, voor elke opdrachtgever waarmee we in zee gaan.

Notie, contact en verbinding

Waarom branche-organisaties graag met ons samenwerken? Wij helpen ze anders communiceren dan ze gewend zijn. Minder conventioneel. Weg van de Powerpoints, dikke beleidsstukken en plannen van aanpak. Interne en externe communicatie kan anders! Het verhaal vertellen kan namelijk altijd vele malen effectiever, duidelijker en compacter.

Wij helpen de boodschap zo te verpakken - visueel aantrekkelijk en inhoudelijk kloppend - en op die plek te vertellen dat het aankomt en activeert. Dat het gesprek op gang komt, de urgentie gevoeld wordt en ernaar gehandeld wordt. Alles begint bij notie, contact en verbinding gevolgd door: meer weten, reageren en in actie komen. De zwaardere, aanvullende informatie of dat verdiepende gesprek is een passende opvolging vanuit de organisatie zelf.

Afkorting verplicht

Wij werken onder andere voor branche-organisaties als Bouwend Nederland, TLN, FME, NVM, CBM en NLPO. Die helpen we met zaken als: awareness-campagnes (over bijvoorbeeld veiligheid), employer branding-campagnes, themagerichte (interne) communicatie, imago-campagnes en corporate identities. Dat doen we in de vorm van livestreams, interviews, fotografie, blogs, socialmediacontent, infographics, motion graphics, video’s en veel, veel meer.

Dus werk jij bij een branche-organisatie waarvan de naam - de kans is groot - uit drie of vier hoofdletters bestaat? Leg ons uit waar ze voor staan en we helpen je graag verder!


Benieuwd hoe je als branche-organisatie effectief al je stakeholders bereikt? Neem contact op met Joost (hij mag het weten)

Joost Baljon

Directeur

Manager van (bijna) alles. Denkt in beeld, communiceert het liefst met GIF's. Kun je wakker maken voor slechte woordgrappen én slogans.

Stuur een mail
Contact op LinkedIn


Cookies op onze website

RAUWcc gebruikt functionele, analytische en marketing cookies voor website statistieken en marketing. Meer uitleg.

Akkoord
Alleen functionele en analytische cookies